بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عملی است که از رتبه بندی ارگانیک موتورهای جستجو، ترافیک هدفمند به یک وب سایت را دریافت می کند. از آنجایی که جستجوی ارگانیک یکی از راههایی است که افراد از طریق آن محتوا را به صورت آنلاین کشف میکنند، رتبهبندی بالاتر میتواند به ترافیک ارگانیک بالاتر به یک وبسایت تبدیل شود.
مشاوره
سئو سایت در اصفهان
سئو شامل هر دو روش فنی و محتوایی است که با هدف هماهنگی با بهترین نیازهای الگوریتم موتور جستجو انجام می شود. وظایف متداول مرتبط با سئو شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه سازی محتوا پیرامون کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است.
به عبارت دیگر:
سئو همه چیز در مورد بهبود رتبه سایت در بخش ارگانیک (غیر پولی) نتایج جستجو است.
سئو در مورد بهبود رتبه سایت ارگانیک است
مزیت اصلی رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص این است که می توانید ترافیک "رایگان" به سایت خود را ماه به ماه دریافت کنید.
ترافیک ارگانیک - 30 روز گذشته
در اینجا موضوعاتی وجود دارد که ما در این راهنمای کامل SEO پوشش خواهیم داد:
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند
SEO چگونه کار می کند
نتایج ارگانیک در مقابل پولی
چرا سئو مهم است؟
مشتریان و کلمات کلیدی
محتوای سئو دوستانه
نمونه های محتوای با کیفیت بالا
اصول سئو روی صفحه
مقدمه ای بر سئوی فنی
مبانی لینک سازی
هدف جستجو
روندهای نوظهور SEO
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند
اکنون زمان آن رسیده است که نحوه عملکرد موتورهای جستجو مانند گوگل را یاد بگیرید.
چگونه به این نتیجه رسیدید؟ این احتمال وجود دارد که در جستجوی «SEO چیست؟» یا چیزی در همین راستا کلید زده باشید و موتورهای جستجو بقیه کار را انجام دهند.
وقتی چیزی را در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) جستجو میکنید، یک الگوریتم در زمان واقعی کار میکند تا نتیجهای را که آن موتور جستجو «بهترین» در نظر میگیرد به شما ارائه دهد.
روبات اسکن وب سایت های متعدد
به طور خاص، گوگل فهرست "صدها میلیارد" صفحه خود را اسکن می کند تا مجموعه ای از نتایج را بیابد که بهترین پاسخ را به جستجوی شما می دهد.
گوگل چگونه "بهترین" نتیجه را تعیین می کند؟
گوگل همچنان نسبت به معیارهای رتبه بندی خود دلسرد است، اما بر اساس تحقیقات متخصص و چند نکته از موتورهای جستجو. خزنده ها یا ربات ها برای جمع آوری اطلاعات موجود در اینترنت استفاده می شوند. با استفاده از ناوبری وب سایت، خواندن لینک های داخلی و خارجی، ربات ها زمینه یک صفحه را درک می کنند و موتورهای جستجو صفحات را با دید بهتر به عنوان بهترین نتایج ارائه می دهند.
حتی اگر گوگل عملکرد درونی الگوریتم خود را بر اساس اختراعات ثبت شده و اظهارات گوگل عمومی نمی کند، می دانیم که وب سایت ها و صفحات وب بر اساس موارد زیر رتبه بندی می شوند:
ارتباط
اگر «دستورالعملهای کوکی با چیپس شکلاتی» را جستجو کنید، نمیخواهید صفحات وب درباره لاستیکهای کامیون را ببینید.
ارتباط جستجو به اندازه گیری دقت رابطه بین پرس و جو و نتیجه جستجوی مورد نظر اشاره دارد. دامنه هایی با نتایج دقیق، سریع و مرتبط از موتورهای جستجو برجسته می شوند و از این رو در رتبه اول قرار می گیرند.
به همین دلیل است که گوگل در درجه اول به دنبال صفحاتی است که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی شما دارند.
با این حال، گوگل به سادگی "مرتبط ترین صفحات را در بالا" رتبه بندی نمی کند. این به این دلیل است که هزاران (یا حتی میلیون ها) صفحه مرتبط برای هر عبارت جستجو وجود دارد.
به عنوان مثال، کلمه کلیدی "دستورالعمل های کوکی" 349 میلیون نتیجه را در گوگل به ارمغان می آورد:
"دستور العمل های کوکی" - SERP
اهمیت ارتباط جستجو
تصور کنید که در یک سایت فرود آمده اید و عدم تطابق آشکاری بین انتظارات شما و نتیجه جستجو ایجاد می کند. به این معنی است که چنین سایتی هم غیرحرفه ای و هم غیرقابل اعتماد است.
آمار نشان می دهد که 68٪ از مردم تمایلی به بازگشت به سایتی با تجربه جستجوی ضعیف ندارند. در این راستا، هدف ایجاد محتوای شخصیشده، بسیار مرتبط و هدفمحور است که هدف جستجو را برآورده میکند.
بنابراین برای قرار دادن نتایج به ترتیبی که بهترین حبابها را به بالا نشان دهند، آنها بر سه عنصر دیگر الگوریتم خود تکیه میکنند:
قدرت
اقتدار دقیقاً همانطور که به نظر می رسد است: این روش Google برای تعیین دقیق و قابل اعتماد بودن محتوا است.
اقتدار به تأثیر و شهرت کلی یک دامنه در یک جایگاه خاص اشاره دارد. گوگل اعتبار یک وب سایت را بر اساس پذیرش گسترده آن در جایگاه هدف در نظر می گیرد.